اولین و بزرگ ترین سایت تخصصی موتور های سنگین و نیمه سنگین در سطح جهانی و موجود در ایران سلام دوستان عزیز من حامد 23 سال از تهران هستم و از اینکه این وبلاگ رو مشاهده می کنید خرسندم سعی من در ارایه خصوصیات انواع موتور-سیکلت های موجود در ایران و بعضا جهان و گاها مطالب مفید مرتبط با موتور-سیکلت به شما علاقه مندان است امیدوارم مطالب این وبلاگ رو بپسندید در اخر هم از نظر های شما برای بهبود هر چه بیشتر وضعیت وبلاگ بسیار استقبال می کنم خوش باشید مدیر وبلاگ فقط موتور سیکلت

فقط موتور سیکلت

تمامی خصوصیات موتورهای موجود همراه با تصاویر مربوط و حدود قیمت و سایر مطالب پیرامون موتور سیکلت

سلام دوستان

امروز قصد معرفی قویترین موتور از بین موتورهای اسپرت هندا یعنی آر وی تی ۱۰۰۰ آر رو دارم

از اونجایی که قصد حرافی زیاد رو ندارم تو جدول زیر تمامی مشخصاتشو آوردم که با این وجود به توضیح بعضی از اونا میپردازم

انجین با قدرت واقعی ۹۹۹ سی سی قویترین موتور ۱۰۰۰ سی سی است که جدا کم نظیر است

چراغ های جلوی این موتور بسیار بسیار شبیه کاوازاکی نینجا است که این امر نشان دهنده آن است که کمپانی هندا با این همه دک و پزش خود نیز از موتورهای رقبا نمونه برداری میکند و اینگونه سطح محصولات خود را ارتقا میدهد

2003 Honda RVT1000R RC51

 

ترمز ها کلا چه عقب چه جلو دیسکی اند اما چه دیسکی ای !

موتور دوبل اگزوزه بوده و در عین حال بسیار کم مصرف است

تاکنون تنها به همین رنگی که مشاهده میکنید یعنی مشکی و قرمز عرضه میشه تا ببینیم بعدا خدا چی میخواد

2003 Honda RVT1000R RC51

 

نکته جالب توجه در مورد این موتور اینه که با آب خنک میشه و از این لحاظ میتوان گفت که شاید برای موتور ۱۰۰۰ سی سی آب هم نمیتواند آنرا به آن شکل خنک کند ( شوخی نیست ...... ۱۰۰۰ سی سیه !! )

2003 Honda RVT1000R RC51

استارت از راه دور مثل دیگر موتورهای موجود مثل ان ام اس یکی دیگر از ویژگی هاشه با برتری اینکه میتوان موقعیت موتور را از طریق کامپیوتر چک و کنترل کرد

۶ دنده دارد و با سرعتی نزدیک ۳۵۰ کیلومتر در ساعت به شما احساس پرواز واقعی میدهد

 

ENGINE
Engine Type 999cc liquid-cooled 90-degree V-twin
Bore and Stroke 100.0mm x 63.6mm
Compression Ratio 10.8:1
Valve Train DOHC; four valves per cylinder
Carburetion Programmed Fuel Injection (PGM-FI) with two injectors per cylinder
Ignition Computer-controlled digital with three-dimensional mapping
DRIVE TRAIN
Transmission Close-ratio six-speed
Final Drive #530 O-ring-sealed chain
CHASSIS / SUSPENSION / BRAKES
Front Suspension 43.0mm inverted HMAS cartridge fork with spring-preload, rebound and compression-damping adjustability; 5.1-inch travel
Rear Suspension Pro-Link HMAS single shock with spring-preload, rebound and compression-damping adjustability; 4.7-inch travel
Front Brakes Dual full-floating 320.0mm discs with four-piston calipers
Rear Brake Single 220.0mm disc with single-piston caliper
Front Tire 120/70ZR-17 radial
Rear Tire 190/50ZR-17 radial
DIMENSIONS
Rake 23.3 degrees
Trail 94.6mm (3.7 inches)
Wheelbase 55.9 inches
Seat Height 32.5 inches
Dry Weight 439 pounds
Fuel Capacity 4.8 gallons, including 1.2-gallon reserve
OTHER
Emissions Meets current CARB and EPA standards. California version differs slightly due to emissions equipment.
Available Colors Black/Metallic Gray, Black/Metallic Gray
Model ID RVT1000R
FACTORY WARRANTY INFORMATION
1 year

Transferable, unlimited-mileage limited warranty; extended coverage available with a Honda Protection Plan.

 

 

 

 

+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم اردیبهشت 1386ساعت 3:20  توسط حامد  | 

سلام دوستان عزیز من

قبل از هر چیز از تاخیر چند روزم معذرت میخوام

 

امروز قصد معرفی سوزوکی ۱۰۰۰ سی سی جی اس اکس رو به شما علاقه مندان دارم

تا قبل از این همواره مدل های GSX سوزوکی در مقایسه با سایر رقبا از ویژگی های مسابقه ای بیشتری برخوردار بودند

ولی در مدل جدید ضمن اینکه تقریبا تمامی اصلاحات مشابه دیگران در آن انجام گرفته باز هم از نظر قابلیت های دینامیکی حرف بیشتری برای گفتن ندارد

 

بعد از انجام سواری با آن مشاهده خواهید کرد که از نظر چابکی و سریع بودن به پای کاوازاکی نمیرسد و از نظر نظم حرکتی نیز قابل مقایسه با هندا نیست ولی به راحتی توانسته فاصله این دو را پر کند و سواری لذت بخشیرا برای صاحب آن به ارمغان آورد.

 

سیستم فنر بندی آن بسیاری از ناهمواری های سطح خیابان را به راحتی در خود جذب کرده و همچنین ترمزها از عملکرد خوبی برخوردارند و بدون انجام واکنش غیر عادی میتوانند موتور را به راحتی متوقف کنند

 

 

میزان توان تولیدی آن بعدکاوازاکی بیشترین است با این تفاوت که منحنی نیروی تورک آن افقی ترین حالت را داردو درر بسیاری از دور موتورهامیزان نیروی تورک بالاتر از سایرین است

در عبور از دایره پیچ ها از همه چابکتر بوده چون یکی از دلایل مهم آن فرمان سبکش میباشد

عملکرد ترمز در خیابات ها بسیار خوب است اما در داخل پیست نیاز به فشار به مراتب بیشتری به سایرین دارد

یکی از نارسایی های مهم این موتور سیکلتمیزان لرزش موتور استکه از سایرین بیشتر می باشد

به هر حال تجربیات ارزنده ناشی از بیست سال شرکت در مسابقات موتور سیکلت رالی سرعت باعث گردید که ترکییب مناسبی از یک نمونه خیابانی -مسابقه ای ایجاد شود

سایر مشخصات به شرح زیر است :

۱ ـ قیمت : ۹۹۹/۱۰ دلار

۲ـ وزن خالص : ۱۸۸ کیلوگرم

۳ ـ فاصله دو محور عقب و جلو : ۱۴۰۹ میلی متر

۴ ـ ارتفاع نشیمنگاه : ۸۰۵ میلی متر

۵ ـ میزان مصرف سوخت : ۹/۶ لیتر هر صد کیلومتر

۶ ـ شتاب از صفر تا ۹۶ : ۲.۸ ثانیه

۷ ـ زمان و حداکثر طی مسافت ۴۰۰ متر : ۸۶/۹ ثانیه  ۲۳۶ کیلومتر

۸ ـ حداکثر نیروی تولیدی :۴/۱۵۴ اسب بخار

۹ ـ حداکثر نیروی تورک : ۴۷/۷۷ پاوند

۱۰ ـ حداکثر سرعت : ۲۸۸ کیلومتر در ساعت

نظر = ممنون

+ نوشته شده در  چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت 1386ساعت 3:33  توسط حامد  | 

بازم سلام میکنم خدمت شما عزیزان و موتور سوارهای حرفه ای

امیدوارم حالتون خوب باشه

امروز قصد دارم به تشریح خصوصیات این موتور هندا که من اسمشو میزارم موتور عروسکی بپردازم

این موتور یکی از موتورهای سری wave هندا می باشد که مدل آن مخصوص سال ۲۰۰۴ یعنی ۳ سال قبله که هنوز هم در ایران دارای فروش خوبیه

موتورهای هندا اصولا از نظر انجین میتوان به جرات گفت که هیچ موردی ندارند و نخواهند داشت مگر اینکه توسط موتور سوار دارای عیب شوند

این موتور جمع و جور هندا از نظر میزان مصرف سوخت دارای پایینترین مقدار یعنی حدود ۱.۵ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت اند که برای همین دارای برچسب انرژی آ هستند

در بین موتورهای موجود در ایران تاکنون دارای کمترین صدای انجین بوده که از این لحاظ بی رقیب است و راندن موتور سیکلت را لذت بخش میکند

دارای ۴ دنده بوده که در صفحه نمایش (نشانگرها) به خوبی برای هر دنده عدد مناسبی به شکل دایره وار قرار داده شده که فرم زیبایی به آن داده است

بسیار کم مصرف بوده ولی با این وجود برای طی مسافت های طولانی مناسب نیست

موتور سبکی بوده و قطر لاستیک ها بسیار بسیار نازک است که برای افراد لاغر خیلی خطر ناک است زیرا از یک طرف قطر لاستیک کم و از طرف دیگر وزن موتور سوارکم و این دو با هم یعنی حداقل اصطکاک و این یعنی ضریب وقوع حادثه بسیار بسیار زیاد می شود

این موتورها طرف دار های زیادی در جهان دارند مخصوصا در آسیا زیرا راندن آن بسیار لذت بخش است

ولی هدف اصلی از تولید این موتور طراحی موتوری زنانه بوده که مطابق مدارک سایت رسمی هندا هدف اصلی از تولید آن طراحی موتوری ایده آل و زیبا برای این قشر است

 

دارای ۱۲۵ سی سی حجم انجین است که با این وجود از سایر ۱۲۵ سی سی های موجود چندین سر و تنه بالاتر است !

ترمز ها عادی بوده و عملکردی معمولی دارند و حرف خاصی برا گفتن ندارند

قیمت آن حدود ۱۲۰۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰۰۰ تومان می باشد که از موتورهای هندا چیز دیگری نمیتوان توقع داشت

در هر حال این موتور برای آن دسته از افرادی که میخواهند یه عمر از دردسر ایراد انجینی در امان باشند و به قصد طی مسافت های شهری انرا میخواند توصیه می شود

من که خودم از این تیپ موتورها خوشم نمیاد چون مثل عروسک باربی میمونه سبک و بچه گونه

نظر بدی ممنونتم

 

 

 

 

 

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت 1386ساعت 4:55  توسط حامد  | 

بازم سلام می کنم به همه ی شما عزیزان و کلاه گذاران !

راستش من به این نتیجه رسیدم که علاقه افراد به موتورهایی که در ایران نیست بیشتر از انهایی است که موجود هستند

بنابراین از این به بعد سعی میکنم تا مشخصات موتورهای دیگر رو هم بررسی کنم و براتون تشریح کنم

ابن موتور زیبا به اسم کاوازاکی نینجا زد ایکس-۱۰ آر یکی از کاملترین موتورهای کورسی در سطح جهانه که با حجم ۱۰۰۰ سی سی و با طراحی فوق العاده شیک نظر خیلی هارو به خودش جلب کرده

صدای کم موتور قدرت بی نظیر و کنترل عالی در دور زدن تنها گوشه ای از ویژگی های این موتوره مامانه

نشانگرها کاملا دیجیتالی بوده و سیستم ترمز کلا دیسکی در دو طرف است

                   

موتور ۶ دنده بوده که جدا کم نظیر است 

میزان نیروی تولیدی این کاوازاکی واقعا شگفت انگیز است.بیش از ۱۶۰ اسب بخار نیروی تولیدی برروی چرخ عقب به علاوه ۷۸ پاوند نیروی تورک (گشتاور) که از دور موتور ۵۰۰۰ در اختیار سوار کار قرار دارد و این درحالی استکه سایر چهار سیلندرهای این گروه در دور موتور ۷۰۰۰ دور در دقیقه به حداکثر نیروی تورک تولیدی خود میرسند !!!

تغییراتی که در شاسی آن روی داده آن را استوارتر از سابق نموده و با این حال انجام چرخش ها با آن هنوز سریعتر از سایرین است

در مجموع نسبت به سایرین موتوری عجول و عصبی است ولی با مدل های قبلی این موتور سیکلت اصلا قابل مقایسه نبوده و به مراتب از آنها بهتر شده است.

تغییراتی که در شاسی آن روی داده عبارتند از افزایش فاصله دو محور جلو و عقب به میزان ۷.۶ میلی متر ولی هنوز هم دارای کمترین فاصله دو محور عقب و جلو در بین گروه است

کاوازاکی ZX-10R را باید در مجموع موتور سیکلتی فوق العاده قدرتمند دانست که نیاز به کنترل زیادی در داخل پیست دارد

حالت عصبی بودن موتور که اکثرا ذکر شده در خصوص حرکت به خط مستقیم بوده چون کاوازاکی در عبور از پیچ ها به دلیل برخورداری از یک سیستم ترمز و کلاچ خوب عملکردی بسیار مناسب دارد

 

از نظر قابلیت هدایتی در خیابان ها باید گفت کاوازاکی دارای دو عملکرد متفاوت است.

 

سایر مشخصات این موتور به شکل زیر است :

۱ ـ قیمت (البته نه در ایران ) : ۱۱.۱۹۹ دلار

۲ ـ وزن خالص : ۱۹۱.۸ کیلوگرم

۳ ـ فاصله دو محور جلو و عقب : ۱۴۰۰ میلی متر

۴ ـ میزان مصرف سوخت : ۶.۵۳ لیتر هر صد کیلومتر

۵ ـ شتاب از صفر تا ۹۶ کیلومتر : ۳ ثانیه

۶ ـ زمان و حداکثر سرعت طی مسافت ۴۰۰ متر : ۱۰.۰۲ ثانیه - ۲۳۷.۲ کیلومتر در ساعت

۷ ـ حداکثر نیروی تولیدی : ۱۶۰.۱۱ اسب بخار

۸ ـ حداکثر نیروی تورک : ۷۸.۱۴ پاوند

۹ ـ حداکثر سرعت محدود شده : ۲۹۲.۸ کیلومتر در ساعت

 

 

 

+ نوشته شده در  دوشنبه دهم اردیبهشت 1386ساعت 2:35  توسط حامد  | 

سلام مجدد به همه شما دوستان عزیز

من پیشاپیش هم گفته بودم که تنها موتورهای موجود در کشور رو بررسی می کنم

ولی به علت درخواست های شما امروز تصمیم گرفتم که از این موتور اسپرت و زیبای هندا اطلاعاتی به شما عزیزان ارایه دهم

 

مدل های سی بی آر شامل چندین نوع موتور های مختلف میشه که از ۱۲۵ سی سی تا بالای ۱۰۰۰ سی سی توسط شرکت هندا عرضه میشه

در نتیجه این مدل در قیاس با سایر موتورهای کلاس سی بی آر رتبه ی خیلی پایینی رو به خود اختصصاص میده ( دوم از آخر )

این موتور زیبا همون طور که از اسمش هم پیداست ۱۵۰ سی سی حجم داره . یعنی حجم موتورش از پولسار هم کمتره  ولی ژاپونیه و موتور های ساخت ژاپن کجا و هند کجا  اصلا قابل قیاس نیستند ......... خب بگذریم

سایر مشخصات این موتور را براتون میارم امیدوارم بپسندین :

حجم واقعی :

۱۴۹.۴ سی سی

دسته بندی :

اسپرت

موتور مذکور سی دی آی بوده و دارای ابعاد ۱.۰۶۵ * ۶۵۲ *۱.۹۱۰ میلی متر می باشد

سیستم فنر بندی تلسکوپیک بوده ضمن آنکه هم ترمز جلو و هم ترمز عقب از نوع دیسکی به ابعاد به ترتیب ۲۷۶ و ۲۲۰ میلی متر میباشد

از لحاظ تانکر خیلی کم حجم بوده و تنها ۱۰ لیتر بنزین در خود جای می دهد

موتور تک اگزوزه بوده و از این نظر بعد می توان نتیجه گرفت که موتور کم مصرفی می باشد

ولی از نظر نشانگر ها کار به نسبت زیادی انجام شده و نشانگر های این موتور همان طور که از عکس هم پیداست به زیبایی در کنار هم چیده شده اند

 

در مجموع موتورهای هندا به همراه موتورهای کاوازاکی تنها موتورهای واقعا ایده آل در کل سطح جهان اند و از لحاظ انجین پیشرفته ترین و دقیقترین اصلاحات روی انها انجام می شود

طوری که ما شاهدیم که هنوز بعضی از موتورهای هندا یا کاوازاکی مال عهد دقیانوس که هنوز هم در سطح شهر تردد می کنند به خوبی کار می کنند و از نظر کارایی هیچ مشکلی ندارند

امیدوارم مطالب گفته شده مورد رضایت شما واقع شود

اینم یه دیوونه ژاپنی که با این موتور قشنگ داره تک چرخ جلویی میزنه ................ جدا وارده

 

 

 

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه ششم اردیبهشت 1386ساعت 1:55  توسط حامد  | 

سلام

امیدوارم حال همتون رو به راه باشه

امروز بنا به درخواست دوست عزیزم قصد دارم براتون خصوصیات های موتورهای تریل رو تشریح کنم

من با رایزنی ای که با دوستان و آشنایانی که از این نوع موتور داشته اند و همچنین تجربه ای که در این زمینه دارم به این نتایج رسیدم

 

محاسن :

۱ ـ آسانی حرکت در مسیر های سر بالایی

۲ ـ قطر ضخیم لاستیک عقب و حالت عاجدار که برای طی کردن مسیر های برفی و شنی فوق العاده مناسب است

۳ ـ صدای انجین نسبتا کمتر در مقایسه با سایر موتورها ( به غیر از هندا ویو که اصلا قابل مقایسه با هیچ مارک موتور موجود نیست )

۴ ـ حمل آسان افراد هنگام ترک نشستن یا موقع ترانزیت (باربری)

۵ ـ کمک های عالی که برای دست اندازها و چاله چوله ها فوق العاده اند

.........................

 

معایب :

۱ ـ وزن کمتر نسبت به سایر موتورهای ۲۰۰ سی سی غیر تریل که باعث اصطکاک کمتر لاستیک های  موتور با زمین شده و ضریب وقوع حادثه را به شدت افزایش می دهد بخصوص هنگام بارش باران

۲ ـ مصرف بنزین زیاد در شرایط سر بالایی

۳ ـ اصولا موتور های تریل دارای مشکل اساسی در سیستم اگزوز هستند به طوری که بعد گذشت مدتی دود بسیار غلیظی از اگزوز بیرون می آید که جدا از آلودگی هوا باعث نشست دود رو لباس و سطح بدن شده و خارش های شدیدی را بوجود می آورد

۴ ـ نور دهی پایین ( در حد تزیینی ) چه نور بالا چه نور پایین

۵ ـ شاسی بلند که در بعضی مواقع بسیار خطرناک است به عنوان مثال در ترمز های شدید فرد را به جلو می راند که بخاطر ارتفاع بلند موتور در صورت عدم کنترل فرد با فاصله ی حدود ۱ متری به زمین برخورد میکند که بسیار بسیار کشنده است !!!!!

۶ ـ عدم توانایی کنترل موتور در سرعت های بالا . زیرا شاسی موتور بلند است و سطح تماس آن با باد زیاد است مخصوصا هنگام وزش باد حتی از نوع ملایم که کنترل فرمان و تعادل را خیلی سخت می کند و لذا نمیتوان با آن بالای ۱۱۰ کیلومتر در جاده راند ( بالای ۱۱۰ تا نرون چون جدا پشیمونی هیچ فایده ای ندارد )

۷ ـ راستش اینرو نمیدانم باید جزو عیوب موتور های تریل به حساب آورد یا نه ؟! آن هم این است : موتور های تریل طبق عادت های جامعه و عرف اصولا برای دزدی کیف زنی و عموما کارهای خلاف استفاده می شود لذا گیر دادن به این موتور ها حتی با جزیی ترین قانون شکنی ها خیلی زیاد است

یعنی هم چه لحاظ اجتماعی و چه از لحاظ راهنمایی رانندگی موتور های خلاف کار به حساب می آیند که بسیار بسیار دردسر ساز است

 

با این تفاسیر باز هم علاقه به این تیپ موتورها افراد بسیاری را گول میزند که امیدوارم شما جزو آن دسته افراد نباشید !

 

+ نوشته شده در  سه شنبه چهارم اردیبهشت 1386ساعت 3:27  توسط حامد  | 

سلام

حتما مطلع هستید که موتور من ان ام اس ۲۰۰ سی سی است

امروز ۴ تا عکس جدید که از پارکینگ ازش گرفتم رو میزارم امیدوارم بپسندین

( تبلیغ پودر برف هم شده !!!! ببخشین دیگه  )

اما خودمونیما ............... جدا موتوره  

 

 

 

 

 

 

 

 

+ نوشته شده در  دوشنبه سوم اردیبهشت 1386ساعت 3:48  توسط حامد  | 

خب بنا به درخواست دوست عزیزم فریبرز امروز قصد دارم اطلاعات بیشتری از موتور پالس ۱۸۰ سی سی دی تی اس ای براتون بگم

انجین :

خصوصیات

۱ ـ ۴ زمانه ۱۸۰ سی سی ۸۰۰۰ درو در دقیقه

فایده : بازگشت کامل به فناوری دی تی اس آی همراه با محک های بیشتری در کارایی

فایده بردن : حلقه حلقه کردن سیستم کنترل بنزین به منظور سازگاری بازده موتوربرای وفق دادن وضعیت های عملکرد و سرعت در دنده های مختلف ـ قدرت بیشتر پیمودن مسافت های طولانی تر ـ نهایت پالایش

۲ ـ تشریح خصوصیت های صنعتی در انبوهی مرکز دیجیتال :

یک جفت سیستم جرقه زنی (احتراق) دیجیتالی ـ بخش سی دی آی دیجیتالی ـ TRICS III ـ کاربراتور CV

فایده : زمان احتراق بهینه برای هر نوع rpm ـ واکنش بهتر جریان کنترل بنزین ـ کاهش دافعات

۳ ـ رتبه نخست در جهان از لحاظ بزرگی اطاقک گشتاور

فایده : بهبود بخشیدن گشتاور موتور در دورهای کم و بهینه شدن برای دریافت بالاترین کارایی از موتور

......................

این ها ترجمه بخشی از کاتالوگ موتور بود که امیدوارم مورد پسند واقع شده باشه و حالا ادامه مطلب :

نوع انجین : خنک شونده توسط هوا ۱۸۰ سی سی ۴ زمانه

قدرت واقعی : ۱۷۸.۶ سی سی

بیشترین قدرت : ۱۲.۱۵ کیلو وات (۱۶.۵ پی اس ) ۸۰۰۰ دور در دقیقه

بیشترین گشتاور : ۱۵.۲۲ ان ام ۶۰۰۰ دور در دقیقه

 

فنر بندی :

جلو : تلسکوپی شاخه ای  ۱۳۵ میلی متر

عقب : فنر نوع سه گانه گازی- ۵ طریق قابل تنظیم

( NitroX shock absorbers)

ترمز :

جلو : هیدرولیکی تک دیسکی

عقب : مکانیکی (ساده) 130 میلی متر استوانه ای شکل

تایرها :

جلو : 17*2.75

عقب : 17 *100.90

تانکر بنزین :

15 لیتری  ( 3 لیتر ذخیره )

سیستم الکتریکی :

سیستم 12 ولتی AC + DC

لامپ جلو : ۵۵/۶۰ وات لنز واضح

ابعاد :

فاصله بین محور جلو با عقب : ۱۳۲۰ میلی متر

وزن کلی : ۱۴۳ کیلو گرم  

ظمنا به علت تازه اومدن این موتور عکس جدیدی فعلا موجود نیست به محض رسیدن عکس ها ان ها را در وبلاگ خواهم گذاشت

+ نوشته شده در  دوشنبه سوم اردیبهشت 1386ساعت 3:16  توسط حامد  |