اولین و بزرگ ترین سایت تخصصی موتور های سنگین و نیمه سنگین در سطح جهانی و موجود در ایران سلام دوستان عزیز من حامد 23 سال از تهران هستم و از اینکه این وبلاگ رو مشاهده می کنید خرسندم سعی من در ارایه خصوصیات انواع موتور-سیکلت های موجود در ایران و بعضا جهان و گاها مطالب مفید مرتبط با موتور-سیکلت به شما علاقه مندان است امیدوارم مطالب این وبلاگ رو بپسندید در اخر هم از نظر های شما برای بهبود هر چه بیشتر وضعیت وبلاگ بسیار استقبال می کنم خوش باشید مدیر وبلاگ فقط موتور سیکلت - موتور پارس ( پیشروی جدید )

فقط موتور سیکلت

تمامی خصوصیات موتورهای موجود همراه با تصاویر مربوط و حدود قیمت و سایر مطالب پیرامون موتور سیکلت

بازم سلام

اول از همه خوشحالم از اینکه طبق آمار موتورهای جستجو این سایت بیشترین بازدید ها رو به خودش در زمینه موتور اختصاص داده و این موفقیت رو مرهون لطف شما دوستان خوبم میدونم و امیدوارم بازم بهتر از این بتونم به شما در این زمینه خدمت کنم  و حالا ادامه مطلب :

 

موتور جدید شرکت فارس موتور با یک کپی برداری تمام عیار از پرواز در ظاهر و در نام نیز با الهام از نام پالس ۱۸۰ سی سی اخیرا وارد بازار شده است

این موتور با حجم واقعی ۱۸۰ سی سی در مقابل پدر خود وینر از نظر حجم موتوری کم آورده است ولی قیمت آن از وینر هم بالاتر و در حدود ۱۴۰۰۰۰۰ تومان تا ۱۶۰۰۰۰۰ تومان برآورد شده است

ظاهر این موتور آشکارا از موتور پرواز ساخت شرکت نیرو موتور کپی برداری شده است و تنها قسمت های معدودی روی بدنه موتور به فرم جدیدی در آمده ولی این طرح موتور اصلا مخصوص پرواز است

فلاپ های طرفین جلو  به فرم ابتکاری درآمده اند که مثلا دارای محفظه مخصوص برای ورود هوا هستند که هرگز اینگونه نیست و تنها برای زیبایی تعبیه شده اند و کارایی دیگری ندارند

شاید تنها نقطه اشتراک ظاهر آن با پدر خود چراغ جلو باشد که به شکل وینر است و تنها کمی از آن بزرگتر است

 

فلاپ ظاهر شیشه ای دودی جلو کوچکتر از فلاپ دیگر موتورهای ۲۰۰ سی سی هم رده است و تقریبا باز هم برای زیباتر شدن موتور تهیه شده اند و حتی کوچکتر از فلاپ دودی وینر است

کپی برداری بارز از پرواز شامل قسمت های بسیار زیادی است که بارزترین آنها عبارتند از :

۱ - ۲ لول اگزوزه شدن

۲ - ظاهر کاملا کاملا شبیه پرواز حتی جنس و قطر فلز روی اگزوزها نیز از همان نوع بکار رفته در پرواز است

 

۳ - کپی برداری ظاهر باک بنزین پرواز و پیاده کردن آن روی این موتور بی هویت

۴ - لاستیک های جاپایی مخصوص پرواز که عین آن در این موتور بکار رفته شده است

۵ ـ قسمت فلزی که اصطلاحا ترک بند نام دارد ولی من این نام را مناسب این قسمت نمیدانم زیرا اصلا مناسب بستن بار نیست در هر حال این قسمت نیز فلزی و کاملا شبیه پرواز در این موتور کار گذاشته شده

۶ ـ زین که کپی پرواز است از همان جنس و با همان کیفیت

 

۷ ـ فلاپ های طرفین عقب موتور مانند فلاپ جا باطری ای و ......

۸ ـ اضافه کردن دزدگیر و استارت از راه دور به مانند سایر موتورهای شرکت ان ام اس

۹ ـ و ضایع ترین و تابلو ترین کپی برداری از دور سنج ها شده که دقیقا مشابه پرواز است و تنها رنگ زمینه دور سنج ها سفید شده و عقربه های دور سنج هم نارنجی شده اند

 

۱۰ - اضافه کردن پسوند جی اس روی موتور که این هم مخصوص موتور پرواز است

 

 

لاستیک های این موتور بی هویت کاملا نازک بوده و این جدا برای همچین موتوری جای تعجب و مکث دارد که دلیل آن چه میتواند باشد

ترمز های این موتور چه عقب چه جلو هر کدام بک دیسکه اند و از این حیث نسبت به وینر که ترمز جلو دوبل دیسکه بوده پسرفت داشته است

 

خلاصه آنکه این موتور کاملا بی هویت با تقلید ظاهر از پرواز و دزدی نام از پالس قصد فریب جوانان کم تجربه را دارد که پیشنهاد میکنم هرگز به این موتور فکر نکینید زیرا جدا موتور بی هویتی است و پیشنهاد میکنم به جای خرید آن به گزینه های مناسب تری همچو پالس یا پرواز فکر کنید که هم قوی ترند هم با طراحی منحصر به خود از بدو ورودشان وارد بازار شده اند

این موتور در چند هفته ای که به بازار عرضه شده تنها به رنگ طوسی براق تولید می شود تا در صورت استقبال از آن رنگ های متنوع تری هم پیدا کند ولی بازهم میگم هرگز به این موتور بی هویت فکر نکنید و اگر من جای شما بودم حتما پالس یا وینر یا پرواز (که البته الان دارمش) را تهیه میکردم و به این موتور نگاه چپ هم نمیانداختم

 

نظر شما راجع به این موتور چیه ؟

 

 

+ نوشته شده در  یکشنبه سوم تیر 1386ساعت 2:9  توسط حامد  |