اولین و بزرگ ترین سایت تخصصی موتور های سنگین و نیمه سنگین در سطح جهانی و موجود در ایران سلام دوستان عزیز من حامد 23 سال از تهران هستم و از اینکه این وبلاگ رو مشاهده می کنید خرسندم سعی من در ارایه خصوصیات انواع موتور-سیکلت های موجود در ایران و بعضا جهان و گاها مطالب مفید مرتبط با موتور-سیکلت به شما علاقه مندان است امیدوارم مطالب این وبلاگ رو بپسندید در اخر هم از نظر های شما برای بهبود هر چه بیشتر وضعیت وبلاگ بسیار استقبال می کنم خوش باشید مدیر وبلاگ فقط موتور سیکلت - بی ام و کا 1200 آر - BMW K 1200 R

فقط موتور سیکلت

تمامی خصوصیات موتورهای موجود همراه با تصاویر مربوط و حدود قیمت و سایر مطالب پیرامون موتور سیکلت

 

 

سلام دوستان من

 

امروز برای اولین بار قصد معرفی یه موتور از شرکت بی ام و رو که حقیقتا با پشتکار سرسختانه این کمپانی تونسته خودشو به پای موتور های ریسی برسونه رو دارم

موتور جدید بی ام و کا ۱۲۰۰ آر جدیدترین موتور از مجموعه موتورهای ۴ سیلندری سری اسپرت بی ام و است 

کارایی ورزشی سفری این موتور سیکلت کاملا روان و پویا است ضمن آنکه سری متمدن تر دگرگون شده کا ۱۲۰۰ باعث برنده شدن این موتور سیکلت در جشنواره موتوبایک سال ۲۰۰۵ شده است

 

 

مهم ترین خصوصیت آن طراحی نسبتا زیبایش است که از صیانت مقابل باد و باران جلوگیری می کند که سبب می شود موتور سوار حالت استوار تری نسبت به وضعیت خود در مقابل سایر موتور سیکلت های هم رده احساس کند ولی اجازه ندهید پالایش آن شما را فریب بدهد ! بی ام و کا ۱۲۰۰ آر با همان قدرت ۱۶۳اسب بخار خود همانند نیاکان پر سرو صدای قبل خود و با شتاب موشک وار ماهرانه منحصر به فرد خود اماده است تا شما را به لذت و خوشی یک موتور سواری عالی در اهمیت لحظه ها پرتاب کند !

 

 

آماده باشید که مخرب خیابان ها از سال ۲۰۰۷ وارد عرصه شده است !

اطلاعات انجینی این موتور سیکلت به این شرح است :

نوع انجین : سوار شده به صورت عرضی متقاطع - خنک شونده با آب - ۴ سیلندره

حجم واقعی : ۱۱۵۷ سی سی

میزان ضربه به منفذ : ۷۹ در  ۵۹ میلی متر

اسب بخار : ۱۶۳ اسب بخار / ۱۲۱.۵ کیلو وات / ۱۰۲۵۰ دور در دقیقه

گشتاور : ۸۲۵۰ دور در دقیقه

چرخ دنده سوپاپ ها : فناوری دی او اچ سی - حرکت نهایی با زنجیر دارای سطل زیر سوپاپی

تعدد سیلندر ها : ۴ سیلندر

 

 

مدیریت انجینی : نیمه کامپیوتری توسط سیستم جاسازی شده کنترل کننده انجین بی ام و ایی ( بی ام اس ک )

تعداد سوپاپ ها در هر سیلندر : ۴ عدد در هر سیلندر

سوپاپ ها : ۲ در ۳۲ میلی متر هنگام مکش و ۲ در ۲۷.۵ میلی متر هنگام خروج دود

ظرفیت سوخت گیری : حدود ۱۹ لیتر با تکنولوژی HDPE دارای پمپ و فیلتر داخلی

آلترناتور ( متناوب کننده ) : ۵۸۰ وات / ۱۴ ولتی

نوع باتری : ۱۲ ولت ۱۴ آمپری با نگهداری پایین

 

 

بدنه این موتور از کامپوزیت آلومینیوم ساخته شده ضمن آنکه فنر بندی ها هم کاملا منحصر به فرد و مخصوص بی ام و می باشد

 

 

ترمز ها

سیستم ترمز ها مخصوص است . ترمز جلو دوبل دیسکه به همراه ۴ پیستون گاز برای گاز انبر و ترمز عقب تک دیسکه به همراه ۲ پیستون برای گاز انبر عقب است ضمن آنکه تحریک آنها به صورت هیدرولیک انجام می شود

 

نوع تایر ها چه عقب چه جلو ۱۷ تیوپلسی است با تفاوت آنکه سایز چرخ جلو ۷۰*۱۲۰ و چرخ عقب ۵۵*۱۸۰ است

 

طول موتور ۲.۲۲ متر / پهنای آن ۰.۸۵ متر / فاصله لاستیک ها ۱.۵۷ متر / و نهایتا ارتفاع نشیمنگاه آن ۰.۸۲ متر است

حجم واقعی باک آن ۱۸.۹۲ لیتر به همراه ۱ لیتر ذخیره است و وزن آن 474 ال بی اس است

 

 

این بابا هم داره سعی میکنه موتورو بخابونه .............. جدا جرات میخاد !!!!!

 

 

 

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیستم تیر 1386ساعت 2:37  توسط حامد  |