اولین و بزرگ ترین سایت تخصصی موتور های سنگین و نیمه سنگین در سطح جهانی و موجود در ایران سلام دوستان عزیز من حامد 23 سال از تهران هستم و از اینکه این وبلاگ رو مشاهده می کنید خرسندم سعی من در ارایه خصوصیات انواع موتور-سیکلت های موجود در ایران و بعضا جهان و گاها مطالب مفید مرتبط با موتور-سیکلت به شما علاقه مندان است امیدوارم مطالب این وبلاگ رو بپسندید در اخر هم از نظر های شما برای بهبود هر چه بیشتر وضعیت وبلاگ بسیار استقبال می کنم خوش باشید مدیر وبلاگ فقط موتور سیکلت - کاوازاکی سری کیپس 150 سی سی

فقط موتور سیکلت

تمامی خصوصیات موتورهای موجود همراه با تصاویر مربوط و حدود قیمت و سایر مطالب پیرامون موتور سیکلت

سلام دوستان من

بالاخره برگشتم ............. امیدوارم به خاطر تاخیرم خیلی دلخور نشده باشین

 

امروز قصد معرفی قویترین موتور ۱۵۰ سی سیه موجود در ایران رو که البته مجاز به تردد هم هست و بازم البته هم نوش تو بازار هست ( حدود ۷۰۰۰۰۰۰ تومان ) هم مدل های دست دومش ( بین ۳۵۰۰۰۰۰ الی  تومان۶۰۰۰۰۰۰ ) رو به شما عزیزان معرفی کنم

 

 

قبل هر چیز ازتون میخام اگه علاقه مند به خرید این موتور شدین خواهشا صرف نظر کنید و  به فکر سلامتیه خودتون باشین و اگه عاقلانه تر فکر کنین میبینین میشه با همین پول یه ماشین خرید که صد البته امنیتش بی نهایت بیشتر و از اون طرف صد البته از نظر کیفیت ساخت اصلا قابل مقایسه یا موتور کاوازاکی نیست ) هر چند انجین این موتور ساخت تایلند است ) و از نظر شتاب تاپ اسپید و راحتی در استفاده جدا غیر قابل مقایسه با ماشین های معمولی مثل پراید و ..... است . بگذریم

این موتور با نام های مختلفی در بازار موجود است که به ترتیب به مدل های ( کیپس ـ های کیپس ـ و نهایتا سوپر کیپس ) رده بندی میشود

 

علت نام گذاری کیپس که هیچ معنی خاصی هم ندارد صرفا به خاطر نوع خاص کارایی سوپاپی موتور است که مخصوص این مدل تهیه شده و بسیار روی آن کار شده و بر اثر مرور زمان تغییراتی برای هرچه بهتر کار کردن موتور سیکلت روی آن انجام گرفته و نهایتا در آخرین اصلاحات انجام شده روی آن نام آن به سوپر کیپس تغییر کرده و فعلا تنوع رنگ این مدل که در ایران موجود است  آبی و طوسی و سبز است

این موتور با حجم انجینی ۱۵۰ سی سی در نگاه اول بسیار خنده دار و کم سرعت و شتاب به نظر می آید حال آنکه بسیاری از جوانان روی همین موتور سیکلت به ظاهر ۱۵۰ سی سی با سرعتی معادل ۲۳۰ کیلومتر در ساعت با نهایت تاسف جان خود را در کمتر از یک ثانیه بر اثر تصادف از دست داده اند و در بین اکثر موتور سواران به ( موتور سیکلت مرگ !!! ) شهرت یافته است

وزن بسیار بسیار سبک این موتور ( حدود ۱60 کیلو ) و شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۷ ثانیه ایه آن و روان کار کردن انجین باعث میشود تا کمتر از ۲۵ ثانیه به محدوده سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسید و از آنجا به بعد زندگیتان در دست بقیه رانندگان و قضا و قدر خواهد بود مگر آنکه جاده خلوت یا کنترل ماهرانه موتور توسط شما در آن سرعت مانع از فوت شما شود !

 

بخدا بچه ها من از این موتور میترسم چون خیلی ها جونشونو پای این موتور از دست دادن و پیشنهاد میکنم فقط راجع بهش اطلاع کسب کنین و اصلا اصلا دنبالش نرین چون واقعا حیفه یه دست گل مثل شما جونشو و جوونیشو پای این موتور شیطانی از دست بده  .......... حالا دیگه خود دانید

این موتور محصول سال ۱۹۹۶ بود که با نام کیپس وارد شد و ظاهر آن بسیار آیرو دینامیک با فلاپ های سبک و فوق مقاوم میباشد که در اثر گذشت زمان نام آن امروزه به زد ایکس ۱۵۰ سی سی هم شهرت دارد و در واقع همان مدل قدیمی کیپس است که باز هم از اجداد خود قوی تر شده و شمارا به سرعت ۲۴۰ کیلومتر واقعی نه در حد نوشته بلکه در عمل میرساند که جدا با این حجم کم ابر فوق العاده است !

 

سیستم فلاپ بندی آن ساده و سبک بوده و تا حدودی شبیه وینر پیشرو است ولی لامپ جلو آن بسیار پرنور بوده و مسیر حرکت شمارا در تاریکی شب به خوبی روشن میکند

 

سیستم ترمز جلو آن تک دیسک سمت راست بوده و بسیار با کیفیت و مرغوب است زیرا کاملا ژاپنی و مخصوص این مدل است هرجند نمیتوان برای موقف کردن موتور در سرعت های فوق بالا از آن هیچ توقع بیجایی داشت !

خصوصیات ظاهری :

بدنه کاملا سبک و مقاوم در برابر ضربه و شک های ناگهانی و لرزش های انجینی

زین فوق العاده نرم و راحت

لاستیک های با کیفیت و نسبتا بزرگ که بسیار در سرعت و ترمز گیری موثر اند

فلاپ شیشه ای جلو که میتوان در سرعت های بالا برای جلوگیری از برخورد شدید باد با بدن روی موتور بصورت خوابیده مسیر را از آن مشاهده کرد

ضمنا این موتور دارای چراغ عقب ساده ای میباشد که تقریبا همانند چراغ عقب پولسار است

تعداد این موتور ها در بین جوانان موتور باز نسبتا زیاد است و آنهایی که واقعا دیوانه موتور هستند و  این موتور را به ماشین ترجیح میدهند از آن بسیار راضی هستند

موتور تک اگزوزه بوده و ضمنا دود غلیظی هم به بیرون میدهد که بوی خاصی هم دارد مخصوصا هنگام شتاب گیری از حالت سکون . صدای این موتور بسیار جالب است طوری که از 200 متری قابل شنیدن است و حتی کسی که اطلاعات کمی از موتور داشته باشد با شنیدن صدای این موتور به راحتی میتواند تشخیص دهد که این موتور کاوازاکی است

البته این مدل تنها در کشور تایلند مونتاژ  میشود . این مدل یک نینجای واقعی است . انجین 148 سی سی ایه آن از نوع دو زمانه می باشد و برای شما فناوری قدرت سوپاپیه کیپس را هدیه می آورد

نکته جالب در مورد این موتور این است که تنها منحصر به آسیا است و هرگز نمونه ای از مدل ک ار ار یا اس اس آر آن در اروپا دیده نشده است !!!

 

خلاصه مطلب :

کارایی موتور فوق العاده از هر لحاظ است ظاهر آن نسبتا زیبا ولی نه در حد دیگر سری محصولات نینجا است علی رغم آن برای یک عمر آسوده خیال ( البته با سرعت های عاقلانه ) این موتور تایلندی همدم شما خواهد بود

 

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و یکم مرداد 1386ساعت 17:13  توسط حامد  |