X
تبلیغات
اولین و بزرگ ترین سایت تخصصی موتور های سنگین و نیمه سنگین در سطح جهانی و موجود در ایران سلام دوستان عزیز من حامد 23 سال از تهران هستم و از اینکه این وبلاگ رو مشاهده می کنید خرسندم سعی من در ارایه خصوصیات انواع موتور-سیکلت های موجود در ایران و بعضا جهان و گاها مطالب مفید مرتبط با موتور-سیکلت به شما علاقه مندان است امیدوارم مطالب این وبلاگ رو بپسندید در اخر هم از نظر های شما برای بهبود هر چه بیشتر وضعیت وبلاگ بسیار استقبال می کنم خوش باشید مدیر وبلاگ فقط موتور سیکلت - موتور سیکلت تریل روان 200 سی سی QM

فقط موتور سیکلت

تمامی خصوصیات موتورهای موجود همراه با تصاویر مربوط و حدود قیمت و سایر مطالب پیرامون موتور سیکلت

 

سلام دوستان من

 

بالاخره امروز روز موعود است و همون طور كه قول داده بودم با پستي جديد برگشتم . قبل از هر چيز بگم كه اين پست يكي از پر زحمت ترين پست هاي من بوده و سعي شده با اديت و اصلاح تصاوير ضمن كاهش حجم اونها بر جذابيتشون هم افزوده بشه تا بدين شكل از اون دسته دوستان و سرمايه هاي اصلي وبلاگ من كه باعث دلگرمي من ميشوند و تعدادشون هم كم نيست تشكر بشه و اميدوارم اين روند تا آخر ادامه داشته باشه

 

خب ...... ميرم سره اصل مطلب :

 

 

پست اين بار من راجع به موتور سيكلتي از خانواده تريل با نام ( روان 200 دي ام ) است كه البته بصورت كارخونه اي با برچسب هاي گمراه كننده سوزوكي كه تقريبا همه جاي موتور چسبونده اشتباه گرفته ميشه ولي اگه دقت كنيد درخواهيد يافت مارك كارخانه ي سازندش بالاي مارك سوزوكي از سمت فلاپ عقب چپ موتور به سختي قابل تشخيص است .

 

از هر چه بگذريم با وجود اين كه من ميونه ي خوبي با موتورهاي تريل و آف-رود ندارم اما با ديدن ظاهر اين موتور كمي نظرم عوض شد مخصوصا رنگ سفيدش كه جدا زيباست و از دور مثل صدفي زيبا ديده ميشه . اما چه بسا همين ظاهر دلرباش همه چيش باشه و كارايي خيلي خوبي نداشته باشه . اما فعلا چيزي نميتوان از كاراييش گفت و بايد منتظر ماند و ديد اين موتور در عمل چه كارايي اي از خود بروز خواهد داد اونوقت ميشه گفت كه آيا موتور ايده آلي هست يا كه خير . ولي فعلا ظاهر موتور با وجود استفاده كم ازفلاپ از ديد من  بسيار زيباست .

 

 

روان تريل 200 داراي زين كشيده اي و مناسبي بوده كه تقريبا تا وسطاي باك بنزين 14 ليتريش امتداد يافته است و شايد بشه 3 تركه هم به راحتي روش نشست بدون اين كه به كسي فشار زيادي وارد بشه هرچند اين كار بسيار خطرناكه و من فقط از باب مثال اينو ميگم در هر صورت از نظر زين وضعيت مطلوبي داره

 

 

و اما كنسول :

 

كنسول اين موتور طراحي بديعي بخود گرفته است طوري كه با كمي دقت متوجه شباهت ظاهر كلي آن با عينك غواصي ميشويم !

 

 

در دو طرف كنسول صفحه هاي مربوط به دور سنج و كيلومتر سنج ديده ميشه كه خيلي كوچيك اند ولي با اين وجود قابل رويت هستند و مابين اونها ساير چراغ هاي هشداري مثل فلاشرها و نور بالا قابل ديدن است .

 

 

 

روان 200 سي سي در ام داراي استارت برقي و دزدگير بوده كه از اين نظر هم مناسب است ضمن اينكه از لحاظ دكمه هاي روي جا دستي هاي فرمان كامل بوده و حتي داراي لامپ (pass) بوده كه براي هشدار به وسيله نقليه جلويي بوسيله نور بالاست كه پشت دسته فرمان سمت چپ قرار دارد .

 

 

 

انجين :

 

انجين روان داراي حجم واقعي 199 سي سي بوده كه جدا عالي و صادقانه است . دليل اين كه ميگم صادقانه اينه كه بعضي از موتورهاي 200 سي سي بضاهر روشون زده 200 سي سي ولي وقتي حجمشونو از روي خود انجين ميخونيم ميبينيم كه بسيار كمتر از 200 سي سي بوده ( مثلا 189 سي سي ) ولي روش زده 200 سي سي ! حالا اسم نميبرم . در هر صورت داراي 199 سي سي حجم واقعي و همچنين داراي 2 سوپاپ است و علاوه بر اين ها داراي حفاظ فلزي زير رانجيني هم بوده كه از آن در مقابل صدمات صيانت مي كند . استارت برقي هم از همين جا قابل مشاهده است .

 

 

 

لامپ جلوي روان بسيار كوچك و در حد تزييني است . و نميشه توقع زيادي ازش داشت ولي تا حدودي مسيرتونو روشن مي سازه ولي نه خيلي . فلاشرهاي كوچكشم به شكل زيبايي طراحي شده كه در بسيار ضربه پذير اند ولي ميشه روشن خاموش شدنشان رو بوضوح ملاحظه كرد .

 

 

روان تريل 200 از بدو ورود با 3 رنگ زرد / سفيد / و قرمز وارد بازار شده تا شايد در آينده با رنگ هاي بيشتري عرضه بشه ولي به نظر من هيچ رنگيش زيبايي سفيدشرو نميتونه داشته باشه ...

 

 

اگزوز موتور در سمت راست موتور بصورت تكي خودنمايي مي كند كه داراي صداي جالبي هم هست . البته براي موتور-سوار ش نه براي ملت بيچاره !!

 

 

ترمز ها :

 

سيستم ترمز هاي  روان ديسكي است كه مناسب است بدين صورت كه چه جلو چه عقب تك ديسكه بوده كه به تر تيب در سمت چپ و راست تاير هاي مربوط خود نمايي ميكنند . ظاهر ديسك شون هم طرحي جديده كه بر زيبايي موتور مي افزايد .

سيستم تعليق هم در حد مطلوبي است و بخوبي توانسته آبروي تريل بودن اين موتورو كه همه ي ابهتش رو بهمين قسمت وابسته ميدونه بخره !

 

 

در يك كلام :

 

موتور تريل خوبي است . داراي ظاهر دلربايي است .ولي هرگز مناسب  جاده نيست و فقط استفاده از اون تو جاهايي كه مخصوصش است توصيه ميشه . نه وسط اوتوبان و جاده !

ترمز هاي خوب / استارت برقي به همراه هندل پايي / مصرف سوخت متعادل / قابليت تعويض تاير و استفاده از تاير هاي مرغوب تر / و حجم مناسب انجين اون از مزاياي اين موتور حساب ميشه .

مجموعا مناسب افرادي است كه همي به اين تيپ موتورا علاقه دارند هم دوست دارن موتورشون ظاهري زيبا داشته باشه

 

 

 

 

تا پست بعد يا علي

 

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه هفدهم بهمن 1387ساعت 3:24  توسط حامد  |